czwartek, 29 sierpnia 2013

Pierdół różnych garść + sesja z Anią + zSPF - cz.2 o statystykach trochę.

Vi. jest tak zalatana, że nie ma czasu na nic. 
Dziś była u ortodonty i przy następnej wizycie zdejmują jej aparat korekcyjny. Więc się cieszy. 
W notce o sesji z Anią i kolejna część porad o fanpage.

Wczoraj miałam przyjemność pracować z moją kuzynką Anną. Ostatnio robiłam jej zdjęcia około dwóch lat temu, nie licząc zdjęć podczas wyjazdów itp. Powiem tak, świetnie się nam współpracowało, Ania pozwoliła mi się malować (uhuhuhu^^). W drugiej stylizacji mogłam się wyżyć, jeśli chodzi o makijaż. Inspirowane jednym zdjęciem z sieci, chciałyśmy stworzyć coś 'delikatniejszego', ale i taki efekt jest ciekawy. Poniżej 3 ze zrobionych przeze mnie zdjęć, więcej będę dodawać na dniach na https://www.facebook.com/ViAndHerArt



 Z SEKRETÓW PROWADZENIA FANPAGE cz.2 - statystyki - wprowadzenie.

Zapewnie połowa z Was nie zwraca uwagi na statystyki stron, a jeśli już to tylko na taki główny wskaźnik na panelu głównym czy wykres leci do góry czy spada. 
A w statystykach jest o wiele więcej ciekawych rzeczy! Dzięki dobrej znajomości swoich statystyk, grupie docelowej odbiorców, możemy bardzo dokładnie określić jakie treści i w jakich porach najlepiej publikować. 
Informacje, które tutaj podam mogą ulec w niedługim czasie zmianie, bowiem facebook planuje  wprowadzenie unowocześnionej formy statystyk, którą mam przyjemność testować. Póki co, wytłumaczę wszystko na screenach ze starej wersji. 




Gdy tylko wchodzimy na panel naszej strony, widzimy mały wykresik pokazujący nam kierunek w jakim zmierza strona. Jako ciekawostkę dodałam też zrzut jak będzie to pole wyglądać przy nowej wersji statystyk. Szybciej możemy odczytać rozwój strony, ale niestety średnio widać rozwój. Ja wolę wykresiki ;)

Klikając 'pokaż wszytkie' zostajemy przekirowani do większego wykresu, który jest połączeniem kreseczek z liczbami.  Mówi nam to o popularności strony. 
UWAGA! Osobiście uważam, że 'ważniejszym' wskażnikiem jest wskażnik 'Liczby osób, które o tym mówi'. Dlaczego? 
Jak pewnie się domyślamy, tylko ok. 15% naszych fanów widzi post, który publikujemy. Facebook wprowadził to około rok temu, mniej więcej w tym samym czasie, co mozliwość zakupu reklamy na Fb. (W przypadku Ladies in Black, na ponad 40 tysięcy fanów, liczba fanów, do których dociera informacja waha się pomiędzy 1 tys.-5 tys. - to bardzo mało!) 
Wskaźnikiem zasięgu możemy manipulować - im więcej postów opublikujemy w danym czasie - tym większy zasięg osiągniemy, a wykres podskoczy w górę.
Wykresem zielonym nie jest tak łatwo manipulować. Ten wykres obrazuje ile osób o tym mówi, czyli, kto udostępnia naszą stronę, treści, kto nas taguje, oznacza, itp. Czyli, jak głośno jest o stronie.
Co więc zrobić by wykresy podskoczyły w górę?
Więcej publikować, nie zapominając o tym, że dodając 'milion' postów o tej samej porze, tylko te ostatnie mają szansę dotrzeć do fanów. Obowiązuje zasada, ostatnio dodane zastępują te wcześniejsze, jeśli chodzi o wyświetlanie się na tablicy - te wcześniejsze zostają zepchnięte w dół. Najlepsze efekty osiągniemy publikując posty co ok. pół godziny. 
Gdy dawno nic nie było publikowane na stronie, następuje zastój. To jest jak z kołem zamachowym - ruszyć jest trudno, ale gdy ruszymy i będziemy dodawać posty, strona będzie dobrze prosperować. Dlatego w miarę mozliwości nie róbcie długich przerw (powyżej tygodnia) w treściach publikowanych na stronie. ;)
Kolejnym sposobem na wykresy są wymiany udostępnień, ale o tym innym razem. 
Mam nadzieję, że informacja była przydatna.

Pozdrawiam!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz